SFO

SFO Lindebjerg er en del af Lindebjergskolen. Særligt for os er, at vi har egne rum og køkken.  Vi har stort fokus på at indrette og udnytte de muligheder vi har i rummene ud fra børnegruppens behov. Vi deler vores store ude areal med skolen og da vi er en klimaskole indeholder vores legeplads også klimatiltag såsom vandafløb, store grønne arealer med gode huler, bi-huse og meget mere.

Da SFO’en er børnenes fritidssted, lægger vi stor vægt på at have flere forskellige værksteder og aktiviteter i gang om eftermiddagen. Vi tilbyder: Pude-, LEGO-, Barbie-, Lege-, dukke-, læse- og hyggerum. Ydermere har vi café hver dag, hvor børnene blandt andet er med til at lave maden samt servere den. Det er også i cafeen vi spiller brætspil. Vi gør brug af træ- og kreativt værksted nogle gange om ugen, hvor børnenes fantasi får frit spil og mange gode ideer opstår. Vi har bevægelsesaktiviteter i gang hver dag, bl.a. sjippetorve, bowling, hulahopringe, Just Dance, stikbold, taltæpper og ordtæpper. Vi har særlige tiltag og aktiviteter for vores 3. klasser og de har deres eget rum, hvor de yngre børn ikke må komme. Vi gør også brug af Gundsølillehallen en gang om ugen med redskaber, boldspil og større fælleslege.

Vi bestræber os på at igangsætte de aktiviteter børnene interesserer sig for og vi er ofte i dialog med dem om, hvad de kunne tænke sig.  Det er vigtigt for os, at børnene føler medbestemmelse og herigennem får lyst til at være hos os.

SFO hjemmeside.pdf

Shape Created with Sketch.