Udskoling

På Lindebjergskolen har 6. – 9. klasserne lokaler  i ”blå afdeling” . I løbet af et skoleår har klasserne er flere tværgående arrangementer, som for eksempel den fælles idrætsdag, motionsdag, fodbold & heppedag.

Basket

I udskolingen 7. – 9.klasse på Lindebjergskolen foregår der følgende arrangementer og projekter:

· UU-vejledning i tæt samarbejde med Roskilde Ungdoms Uddannelses vejledning. - Uddannelse og job - Brobygning ude på uddannelsesinstitutionerne - Erhvervspraktikker – også speciel praktikker, fx militær, politi og sygehus - SKILLS- "Slagt en halv gris"

· Fælles idrætsdag med besøg fra 6 – 8 idrætsforeninger med instruktører til at instruerer klasserne.

· Control Your Money – projektforløb i matematik om privatøkonomi samarbejde  med Danske Bank

· KLIMA uge 39, hvor der arbejdes med klimaudfordringer, både praktisk og teoretisk orienteret. - især for 9. klasserne bruges dette for forberedende til afgangsprøven i naturfag.

· Motionsdag for hele skolen

· Edison – innovativ projektforløb for 7. klasse gennem landsdækkende opfinderkonkurrence.

· Fodbold og heppekorsdag i hallen

· Valgfag på tværs af klasser og skoler, med eksterne aktører fra Roskilde Tekniske Skole og Ungdomsskolen.

· Lego First League – programmering og design af robotter.

· Projektuge for 8.-9. klasse

· Lejrskole i 8. klasse

· Grundlovsmøde med politiske debatter

Særligt for 9. klasse:

· Terminsprøver forud for afgangsprøverne

· Lanciers for skolen og 8. klasserne serverer frokosten

· Sidste skoledag med morgenmad, vand, karameller og rundboldkamp mod lærerne.

· Åben skole projekter med lokale aktører, som inddrages til afgangsprøven i naturfag.