Værdigrundlag

Lindebjergskolens grundlæggende antagelser danner fundamentet for en mestringskultur, hvor elever, læringsteams og ledelse har høje forventninger til hinanden og tør ”puffe” hinanden ud af komfortzonen i en løbende proces for at knække koderne for at mestre i de forskellige fag.

Læringsteamet samarbejder og skaber en trænings- og læringsarena og får hinanden til at se gode ud, og hvor teamkolleger fungerer som rollemodeller og udnytter forskellige kompetencer. Hermed skaber vi et læringsmiljø, hvor nysgerrighed, tillid, tryghed og respekt er helt naturligt og en klar forudsætning.

Vi ønsker at være en del af en succesfuld mestringskultur, hvor eleverne gradvist kopierer smarte kollektive vaner, har et stærkt sammenhold og stærke sociale kompetencer. Eleverne bliver derfor aldrig dygtige alene. Sammen knækker de alle koden, bliver klogere og kommer alle i mål.

De grundlæggende antagelser danner desuden fundamentet for Lindebjergskolens klimastrategi og klimavision.

Den dialogiske didaktiske tradition og den empiriske forskning om, hvad der virker i undervisningen, danner baggrund for vores arbejde i en moderne mestringskultur.

Læs hele vores værdigrundlag i nedenstående dokument.